سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

مهارتهای گفتاری

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توانید مهارت های گفتاری زبان انگلیسی خود را تقویت کنید؟

پیشنهادات ما:

 

1 .در هرجا و هر زبان انگلیسی صحبت کنید.

2. خود شما باید اراده کنید اعتماد بنفستان را تقویت کنید.

3. از اشتباه نترسید! کلمات و عبارت جدید را به کارببرید.

4. به هرآنچه حدس میزنید طرف مقابل می گوید پاسخ دهید،حتی اگر صد در صد متوجه منظورش نمی شوید.

5. در حین صحبت کردن حدالامکان به زبان مادری فکر نکنید!

 

مهارت شنیداری

 

چگونه مهارت گوش دادن را در زبان انگلیسی تقویت کنیم؟

 

1. این حقیقت را بپذیرید که شما قرار نیست در هنگام گوش دادن همه چیز را متوجه شوید.

2. خونسرد باشید و باپشتکارادامه دهید.ممکن است تا مدّت زمان زیادی درک کمی از مکالمات داشته باشید و شنیدن ودرک واژه ها برایتان دشوار باشد.

3.وقتی به یک مکالمه زبان انگلیسی گوش می دهید تمایل زیادی دارید که کلمات و عباراتی را که از مکالمه می شنوید به زبان مادری ترجمه کنید،این تمایل در هنگام شنیدن کلمات نا آشنا بیشتر می شود.این عملکرد طبیعی است. ما هر چه را می شنویم می خواهیم معنی آن را هم بفهمیم.ولی تجربه ثابت کرده است که این کار به دلیل اینکه توجه ذهن را از تمرکز بر صحبت های گوینده باز می دارد ؛از این لحاظ مانعی بین شما و شخصی که صحبت می کند محسوب می شود.

مهارت خواندن

سوال شما:

دائره لغت من بسیار گسترده است ولی وقتی متنی را میخوانم متوجه نمی شوم، لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ ما:

درک مطلب در حقیقت یک مهارت است و همچون هر مهارت دیگر نیاز به تمرین و ممارست دارد تا بتوان آن را کسب کرد. درک مطلب بیشتر از آن که نیاز به دامنه واژگان گسترده داشته باشد نیازمند سلسه متدها و استراتژی های خواندن ( Reading skills ) است. این استراتژی ها برای شما این امکان را فراهم می کند که با دانستن سطح متوسطی از واژگان زبان بتوانید ایده متن را متوجه بشوید و حتی به معنای واژگان جدید و نامفهوم نزدیک تر شوید. با دانستن این استراتژی ها حتی شانس قبولی شما در امتحانات بین المللی نظیر آیلتس و تافل بالا میره. در این مقاله قصد داریم به چند استراتژی مهم و اساسی درک مطلب در زبان انگلیسی بپردازیم.

مهارت نوشتاری

تمرین.........

مهارت واژگان و گرامر

گرامر و لغت در زبان انگلیسی باید در خلال یادگیری چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی تقویت شوند. قوانین گرامر دارای محتوایی متفاوت با مهارت های اصلی نیست، بلکه در ضمن آن ها تحقق می یابد. این بدین معنی است که اگر شخصی در چهار مهارت خود را تقویت کند، به احتمال قوی در تست های گرامر زبان انگلیسی هم موفق است. این شیوه یادگیری گرامر که در دوره های مکالمه رایج مانند headway - interchange و متدهای روز دنیا بر روی آن تاکید شده شیوه ای کارآمد و آسان است. و اما برای افرادی هم که می خواهند زودتر در گرامر زبان انگلیسی و لغت پیشرفت کنند- قبل از یادگیری زبان به شیوه ی زبان مادری- برنامه و خط مشی خاص وجود دارد. یادگیری محض قوانین گرامر که متاسفانه در نظام آموزشی کشور برقرار است شیوه ی بسیار غلط است که حتی با قدیمی ترین متد یادگیری زبان Grammar translation method هم سر سازگاری ندارد از آن جهت که در این روش فرد به یادگیری فرمول زمان یا ساختار خاصی می پردازد بدون اینکه این قانون و فرمول را در قالب مثال و در موقعیت استفاده اش ببیند و یا به کار برد. در ادامه مقاله به بیان شیوه های صحیح و مناسب یادگیری لغت و گرامر می پردازیم:

سه دردسر بزرگی که زبان آموزان با آن مواجهند



1- ایجاد شور و شوق درونی برای یادگیری زبان انگلیسی

همه زبان‌آموزان دوست دارند تا زبان انگلیسی را بخوبی صحبت کنند. آنها از اینکه احساس کنند می‌توانند روزی به راحتی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند، هیجان‌زده می‌شوند. با این حال، آنها معمولاً به خود فرآیند یادگیری توجهی نمی‌کنند. برای اکثر زبان‌آموزان، فراگیری زبان یک وظیفه است، چیزی که آنها مجبورند انجام بدهند، نه اینکه بخواهند. آنها در آموختن زبان انگلیسی هیچ لذتی نمی‌بینند.

به طور خلاصه، اکثر زبان‌آموزان دوست دارند تا بخوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند، ولی دوست ندارند تا به کار یادگیری بپردازند! این اولین و بزرگترین دردسری است که زبان‌آموزان با آن مواجهند، زیرا اگر کسی از یادگیری زبان خوشش نیاید، یقیناً آن را بخوبی فرا نخواهد گرفت. اگر شما عاشق زبان انگلیسی نباشید، زبان انگلیسی هم عاشق شما نخواهد بود!

اگر شما می‌خواهید تا یک زبان‌آموز موفق شوید، باید به خود فرآیند یادگیری علاقمند باشید. زمانی که مشغول فراگیری زبان هستید، باید به گونه‌ای باشید که انگار دارید تفریح و استراحت می‌کنید. برای مثال شما باید از:

·         خواندن جملات انگلیسی و تفکر راجع به ساختار آنها

·         فراگیری لغات جدید از دیکشنری

·         نوشتن یک جمله صحیح انگلیسی با استفاده از دیکشنری‌ها، راهنماهای گرامری، و اینترنت

·         تمرین تلفظ اصوات و لغات انگلیسی

لذت ببرید.

بطور ایده‌آل، فراگیری زبان باید سرگرمی شما باشد. شما باید به خود بعنوان یک زبان‌آموز نگاه کنید، کسی که یادگیری زبان انگلیسی را بعنوان یکی از فعالیت‌های مورد علاقه‌اش انتخاب کرده است.




2- ایجاد اولین تغییر در زندگی

اتخاذ تصمیمی درجهت یادگیری زبان انگلیسی نیازمند تغییراتی در زندگی شماست. برای مثال، اینکه کسی تصمیم بگیرد هر روز به مدت 30 دقیقه کتابی را مطالعه کند و به این تصمیم خود پایبند باشد. بسیار دشوار است تا تغییری کوچک، ولی دائمی در زندگی خود ایجاد کنید، خصوصاً اگر فراگیری زبان انگلیسی بنظر "مفرّح" نیاید. با این وجود، زبان‌آموزان باید به خاطر داشته باشند که مطالعه زبان انگلیسی، هر روز به مدت 15 دقیقه، نسبت به مطالعه به میزان یک روز کامل در هر ماه، نتایج بسیار بهتری به همراه خواهد داشت.




3- ایجاد تغییرات بیشتر در زندگی

اگرچه اولین تغییر از همه مشکلتر است، با این حال تغییرات بعدی نیز هر کدام دشوار می‌باشد. بسیاری از زبان‌آموزان قدم اول را بر می‌دارند (برای مثال، آنها مطالعه مستمر و هر روزه یک کتاب را آغاز می‌کنند) و همانجا متوقف می‌شوند. آنها خود را درگیر دیگر فعالیتهای آموزشی نمی‌کنند.

یک زبان‌آموز خوب، درگیر مجموعه‌ای از فعالیتها (خواندن، تماشای تلویزیون، تمرین تلفظ، گوش دادن به نوار، ...) است و هر زمان بنا به روحیات خود، از میان این مجموعه گزینش می‌کند (که کدام را انجام دهد). وجود یک فعالیت خاص، به اندازه کافی مفید نیست، زیرا (1) شما را به سرعت خسته می‌کند، و (2) به شما توانایی‌های زبانی محدودی می‌دهد. برای مثال، مطالعه زبان، تلفظ شما را بهبود نمی‌بخشد، هرچند، گرامر، گنجینه لغات، درک مطلب، و مهارت‌های نوشتاری شما را تقویت می‌کند.


[ یادداشت ثابت - جمعه 97/1/4 ] [ 9:27 عصر ] [ غلامعلی عباسی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

غلامعلی عباسی متولد 1340 دبیر بازنشسته زبان انگلیسی در شهرستان اردبیل هستم این وبلاگ دفتر یادداشت بنده است . هر مطلبی که به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی کمک نماید و به نظر بنده مفید باشد در این وبلاگ جمع آوری نموده ام و با علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی به اشتراک گذاشته ام . در حد امکان منابع مطالب اعلام می گردد . امیدوارم مورد پسند و استفاده دانش آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی واقع گردد .
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 128
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 275256