سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

پول را نباید سکه طلا یا تکه چاپ شده ای که " اسکناس " نامیده می شود بدانید . سکه و اسکناس فقط " نشانه " هستند ولی همین نشانه ها نماینده یک " چیز " واقعی می باشند . هر دولتی که " پول " انتشار می دهد , مقادیر زیادی فلز قیمتی به عنوان " پشتوانه پول " نگه می دارد .

استاندارد اندازه گیری ارزش پول ( که بطور وسیعی در سراسر دنیای متمدن امروز بکار گرفته می شود ) طلا و نقره است .

ساده ترین راه تعریف " پول " این است که بگوییم پول وسیله آسانی برای مبادله است و مقیاسی برای سنجش ارزش کالا و کار می باشد .

 

خمیرمایه سبب " ورآمدن " نان می شود . این راز را مصری ها قدیم در هزاران سال پیش از میلاد کشف کردند . به این ترتیب ؛ مصری های باستان نخستین ملتی بودند که با استفاده از خمیرمایه نان سبک و " ورآمده " می پختند . خمیرمایه حاوی مخمر است . حلا لابد می خواهید بدانید که مخمر چیست ؟

" مخمر " یک نوع گیاه است یعنی یک قارچ تک سلولی است که به اندازه ای ریز و کوچک است که نمی توان آن را با چشم عادی تماشا کنید . برای دیدن چنین گیاهی حتما باید از میکروسکوپ استفاده کنید .

نان بر اثر گاز کربنیک است که " ور می آید " و سبک و خوشمزه می گردد .

 

در سال 1507 میلادی ؛ یک جغرافی دان به نام " مارتین والد سیمولر " نقشه ای منتشر کرد و این قاره جدید را نیز در آن نشان داد .

 

همراه با این نقشه ؛ جزوه ای ضمیمه شده بود که در آن نوشته شده بود . " بهتر است این قاره جدید به نام کاشفش آمریکو و سپوس نام گذاری و آمریکا نامیده شود. "

والد سیمولر به این علت نام " آمریکا " را به آمریکووسپوس نسبت داده بود که خیال می کرد وی وجود قاره جدیدی را ثابت کرده است .


[ یادداشت ثابت - پنج شنبه 99/5/10 ] [ 10:19 عصر ] [ غلامعلی عباسی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

غلامعلی عباسی متولد 1340 دبیر بازنشسته زبان انگلیسی در شهرستان اردبیل هستم این وبلاگ دفتر یادداشت بنده است . هر مطلبی که به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی کمک نماید و به نظر بنده مفید باشد در این وبلاگ جمع آوری نموده ام و با علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی به اشتراک گذاشته ام . در حد امکان منابع مطالب اعلام می گردد . امیدوارم مورد پسند و استفاده دانش آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی واقع گردد .
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 140
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 275268