سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

 

رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم ؛ برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم .

 

میرزا فتحعلی آخوندزاده :

معتقد بود که بین شریعت اسلام و قوانین مدرن مغایرت های بسیاری وجود دارد . او با وجودی که دین را با صراحت نقد می کرد و خواهان جدایی دین از سیاست بود و در عین حال خود را مسلمان و وطن پرست می نامید .

برای مثال در پاسخ به مخالفان خود می نویسد : من دشمن دین و دولت نیستم ؛ من جان نثار و دوستدار ملت و دولتم . منظورم رفع جهالت است . و از بین بردن کلید موانع ترقی در علوم و فنون و سایر جهات است از قبیل تامین عدالت و رفاهیت و ثروت و آزادی برای ملت و عمران و آبادی وطن ......... ( مکتوبات )

 

مهندس مهدی بازرگان : در اوایل انقلاب به شوخی می گفت : " ما از خدا باران خواسته بودیم اما سیل آمد . "

و در زمانی که اختلافاتش با نظرات خمینی اوج  می گیرد به خمینی می گوید که " شما ایران را برای اسلام می خواهی و من اسلام را برای ایران ."

 


[ یادداشت ثابت - پنج شنبه 99/5/10 ] [ 10:16 عصر ] [ غلامعلی عباسی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

غلامعلی عباسی متولد 1340 دبیر بازنشسته زبان انگلیسی در شهرستان اردبیل هستم این وبلاگ دفتر یادداشت بنده است . هر مطلبی که به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی کمک نماید و به نظر بنده مفید باشد در این وبلاگ جمع آوری نموده ام و با علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی به اشتراک گذاشته ام . در حد امکان منابع مطالب اعلام می گردد . امیدوارم مورد پسند و استفاده دانش آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی واقع گردد .
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 238
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 277575