سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

خلاصه:فتق که به‌طور شایع، پارگی هم نامیده می‌شود، یک تورم نرم در شکم یا کشاله ران است. این حالت وقتی روی می‌دهد که یک حلقه کوچک از روده یا هر بافت دیگر به منطقه عضلانی ضعیفی از دیواره شکم فشار می‌آورد و وارد آن می‌شود. این اختلال می‌تواند ناشی از افزایش فشار عضلانی به دلی سرفه پایدار، زور زدن طی اجابت مزاج یا بلند کردن اجسام سنگین باشد  ...

 

فتق که به‌طور شایع، پارگی هم نامیده می‌شود، یک تورم نرم در شکم یا کشاله ران است. این حالت وقتی روی می‌دهد که یک حلقه کوچک از روده یا هر بافت دیگر به منطقه عضلانی ضعیفی از دیواره شکم فشار می‌آورد و وارد آن می‌شود. این اختلال می‌تواند ناشی از افزایش فشار عضلانی به دلی سرفه پایدار، زور زدن طی اجابت مزاج یا بلند کردن اجسام سنگین باشد. فتق می‌تواند دردناک یا بدون درد باشد. اگر بیمار مبتلا به یک توده بدون درد است، اقدامات کمک‌های اولیه ضرورتی ندارند؛ تنها به بیمار اطمینان خاطر بدهید و به او توصیه کنید که در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کند. با این حال، وجود استفراغ و درد شدید به این معنا است که قسمتی از روده گیر افتاده و دچار کمبود خون شده است این وضعیت را «فتق مختنق» می‌نامند. این مشکل نیازمند جراحی فوری است .

 

تشخیص

 

ممکن است موارد زیر وجود داشته باشند:

 

برآمدگی یا تورم در دیواره شکم یا کشاله ران که وقتی بیمار به حالت تخت دراز می‌کشد، ممکن است از بین برود.

 

احساس کشش یا مرده درد در شکم یا کشاله ران

 

درد در شکم یا کشاله ران

 

استفراغ

 

اهداف

 

اطمینان خاطر دادن به بیمار

 

تسکین ناراحتی بیمار

 

درخواست کمک پزشکی

 

احتیاط!

 

سعی نکنید قسمت متورم را به داخل فشار دهید و به بیمار هم اجازه انجام این کار را ندهید. این عمل می‌توانند خطر آسیب دیدن روده را افزایش دهد.

 

به بیمار دارویی ندهید و او را از خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن منع کنید چون ممکن است در بیمارستان به بی‌هوشی عمومی نیاز داشته باشد.

 

1) اگر بیمار درد دارد، به وی کمک کنید تا بنشیند و چند بالش یا بالشتک فراهم کنید تا بیمار با تکیه به آنها، در وضعیتی که احساس راحتی بیشتری می‌کند، قرار گیرد.

 

2) یک پزشک فرا بخوانید و یا در صورت شدید بودن درد، با مرکز اورژانس تماس بگیرید و آمبولانس درخواست کنید.

 

3) در زمانی که منتظر رسیدن کمک‌های پزشکی هستید، همچنان به بیمار اطمینان خاطر بدهید. تا رسیدن نیروهای امدادی، علایم حیاتی (سطح پاسخ‌دهی، نبض و تنفس) را کنترل کنید.

 

منبع:        

بازنشر:      خانواده نور الزهرا

 

 


[ یادداشت ثابت - دوشنبه 97/6/27 ] [ 8:37 عصر ] [ غلامعلی عباسی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

غلامعلی عباسی متولد 1340 دبیر بازنشسته زبان انگلیسی در شهرستان اردبیل هستم این وبلاگ دفتر یادداشت بنده است . هر مطلبی که به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی کمک نماید و به نظر بنده مفید باشد در این وبلاگ جمع آوری نموده ام و با علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی به اشتراک گذاشته ام . در حد امکان منابع مطالب اعلام می گردد . امیدوارم مورد پسند و استفاده دانش آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی واقع گردد .
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 85
کل بازدیدها: 277217