سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

همیشه بدانید بیشترین نیاز مردم چیست

دورف پس از تحلیل‌های فراوان دانست که مردم از ویژگی پیام‌رسان فیس‌بوک بیشتر از صفحه‌ی اصلی‌شان استفاده می‌کنند. بنابراین برنامه‌ی کاربردی مناسب و منحصربه‌فردی ایجاد کرد. چرا منحصربه‌فرد؟ چون دورف می‌دید که این‌ روزها مردم از اینکه حریم‌ خصوصی‌شان به‌راحتی در برنامه‌های پیام‌رسان نقض می‌شود، ناراحت هستند. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفت با همکاری گروهش محیط امن‌تری را برای مردم ایجاد کند و این یک ویژگی منحصربه‌فرد تلگرام بود.

 

 

2. ایده، محصول‌تان را شکل می‌دهد

اگر دورف و همکارانش برای امنیت حریم مردم مبارزه نمی‌کردند و این موضوع اعتقاد قلبی آنها نبود، تلگرام هرگز این‌قدر محبوب نمی‌شد. مردم به تلگرام اعتماد دارند، زیرا می‌دانند که محرمانه بودن اطلاعات شخصی آنها اولویت دورف و همکارانش است.

 

علاوه‌براین، کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از ایده‌ی کانال‌ها و ربات‌ها در تلگرام برای بازاریابی استفاده کنند. این ابزارها می‌توانند جایگزین گروه‌ها و احتمالا اپلیکیشن‌های دیگری در رسانه‌های اجتماعی شوند. در نتیجه، کاربر فهرستی از کانال‌ها و ربات‌های موردعلاقه‌ی خود را خواهد داشت که آنها را به تلگرام وفادار نگه‌ می‌دارد. (شما هم می‌توانید ربات های مورد علاقه خود را در تلگرام بسازید.)

 

3. کار با تلگرام بسیار ساده است

درحالی‌که شرکت‌های دیگر هزاران کارگر در بخش‌های مختلف دارند، تلگرام ترجیح می‌دهد از فرایند منطقی برای حل مشکلات و تعمیر و نگهداری برنامه‌اش استفاده کند. این شرکت برای بازاریابی اصلا پولی خرج نمی‌کند. تلگرام صدها میلیون کاربر را فقط به‌دلیل اعتبار، ضرورت و راحتی‌اش دارد؛ نه بیشتر، نه کمتر. هنگامی که مردم با تلگرام کار کردند، دریافتند که بسیار ساده، کاربردی و سریع است؛ این دلیل اصلی موفقیت تلگرام است.

 

4. همه‌چیز آن درباره‌ی مردم است

اگر می‌خواهید محصول‌تان قابل‌اعتماد باشد، باید افراد قابل‌اعتمادی در کنار خود داشته باشید. دورف فقط 15نفر طراح و توسعه‌دهنده (دولوپر) در تیم اصلی‌اش دارد. این افراد تمام کارهای تلگرام را طراحی می‌کنند، توسعه می‌دهند و مدیریت می‌کنند. البته، تعداد کمی کارمند نیز برای کارهای نظارتی و مانند آن در شرکتش کار می‌کنند. اگر در کارکنان اعتماد به‌وجود آورید، آنها نیز پاسخ اعتمادتان را خواهند داد و درنتیجه محصول‌تان در بین همتایانش معتبرتر از همه خواهد بود.

 

5. از رقابت در بازار هراس نداشته باشید

تلگرام زمانی روی کار آمد که واتس‌اپ در بین مردمِ سراسر جهان محبوب بود. رقیب دیگر، وایبر بود که ده‌ها میلیون کاربر در بیشتر کشورها به‌ویژه در ایران و روسیه داشت. علاوه‌براین‌ها، چندین پیام‌رسان محلی مانند هایک هندوستان، وی‌چت چین و لاین ژاپن نیز درحالِ تکامل بودند. بااین‌حال، تلگرام با سرعت شگفت‌آوری در سراسر جهان محبوب شد. اگر به موفقیت‌تان ایمان نداشته باشید، اگر ندانید رقبایتان چه چیزی را دراختیار ندارند، هرگز به موفقیت نخواهید رسید. بنابراین محصول و رقیبان‌تان را به‌خوبی بشناسید و چیزی را تولید کنید که فراتر از یک جایگزین صِرف باشد.

 

پاول دورف فقط خودش است و با هیچ‌کس مقایسه‌کردنی نیست

 

 

تردیدی نیست که پاول دورف نماینده‌ی اصیل کارآفرینی در حوزه‌ی فناوری است که رسالتش تغییر جهان است. اگر قرار است او را با زاکربرگ مقایسه کنیم، اصطلاح «زاکربرگِ روسیه» کمی نادرست به‌نظر می‌رسد. اگر این مقایسه ازنظر نوع زندگی باشد، او را بسیار ساده‌انگارانه توصیف کرده است؛ اما اگر ازنظر موفقیت تجاری باشد، بیش‌ازحد مبالغه کرده است. این اصطلاح به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند حقیقت واقعی دستاوردهای شخصی پاول دورف را نشان دهد.

 

 

https://www.chetor.c


[ یادداشت ثابت - چهارشنبه 97/3/24 ] [ 6:44 عصر ] [ غلامعلی عباسی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

غلامعلی عباسی متولد 1340 دبیر بازنشسته زبان انگلیسی در شهرستان اردبیل هستم این وبلاگ دفتر یادداشت بنده است . هر مطلبی که به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی کمک نماید و به نظر بنده مفید باشد در این وبلاگ جمع آوری نموده ام و با علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی به اشتراک گذاشته ام . در حد امکان منابع مطالب اعلام می گردد . امیدوارم مورد پسند و استفاده دانش آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی واقع گردد .
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 83
کل بازدیدها: 275198